Лікувальна фізкультура – важлива ланка корекційно - розвиткової роботи в освітньому процесу спеціальної школи. Практика навчання школярів з особливими освітніми потребами свідчить, що правильна організація комплексу взаємопов’язаних корекційно-розвивальних заходів дозволяє сприяти гармонійному розвитку, корегувати чи компенсувати наявні порушення, значно знизити рівень соціальної ізольованості учнів, досягти максимально можливого для кожної дитини рівня психофізичного розвитку та ступеню інтеграції у суспільство.
Корекційно-розвиткові заняття з лікувальної фізкультури відвідують усі школярі (основної, підготовчої і спеціальної медичної груп), за винятком учнів, звільнених лікарем за станом здоров’я. Такі заняття проводятьсяся групами та індивідуально за спеціально розробленими індивідуальними комплексами вправ з урахуванням форм і ступеня важкості захворювання дітей, відповідно до рекомендацій лікаря.
Корекційно-розвивальна спрямованість „ Лікувальної фізкультури” визначається наявністю індивідуальних психофізичних порушень дітей. Особливого значення індивідуальний і диференційований підхід набуває при роботі з підготовчою та спеціальною групами. Реалізація особистісно-орієнтованого підходу особливо важлива в роботі з учнями спеціальної медичної групи. При цьому необхідним є дотримання індивідуальних медико-педагогічних протипоказань і рекомендацій розробки комплексів корекційно-розвивальних вправ, враховуючи можливість індивідуального контролю та регулювання навантаження.